Giften

Hoe werkt het?

Dankzij de hulp van Scouts en Gidsen Vlaanderen kunnen we giften fiscaal aftrekbaar maken. Dat betekent dat je in eerste instantie een overschrijving doet naar Scouts en Gidsen Vlaanderen. Indien je doorheen een kalenderjaar minstens € 40 schenkt, is jouw totaalbedrag fiscaal aftrekbaar.  Je moet die bijdrage niet in 1 keer storten, dit kan gespreid over het hele kalenderjaar. De belastingvermindering bedraagt in 2021 45% van het werkelijk gestorte en op het attest vermelde bedrag. In de maand maart van het daarop volgende kalenderjaar ontvang je een fiscaal attest. Jouw gift(en) kan je dan onder een aparte code ingeven op uw belastingsbrief. Deze code wordt vermeld op de brief die u van Scouts en Gidsen Vlaanderen krijgt.

We geven een voorbeeld:

Je doet in 2021 een gift van € 100. Omdat je meer dan € 40 schenkt, is deze gift fiscaal aftrekbaar. Hierdoor krijg je in 2022 via een belastingsvermindering een teruggave van € 45. Deze gift kost je dus slechts € 55, maar de VZW ontvangt € 100.

• Fiscaal aftrekbaar vanaf € 40/kalenderjaar.
  • Storten op rekeningnummer BE55 4096 5041 4144  van Scouts en Gidsen Vlaanderen met mededeling 'BVG 5 - 361 SCOUTS&GIDSEN VILVOORDE'
  • In de maand maart van het daaropvolgende kalenderjaar ontvang je een fiscaal attest.